söndag 8 juni 2014

Pedersöre Truckmeet

Igår hade vi Truckmeet här i Purmo, och det var fruktansvärt bra! Bra med folk, bra underhållning och många fordon för utställning!
Jag vaknade typ halv tolv för att morsan ringde och sa att jag ska börja stiga upp för jag ska vara funktionär om en timme, och då hade jag varit ut på krogen dagen före, men det gick nog bra att stiga upp ändå! ;) 
Då jag kom dit så fick jag uppgiften att grilla korv med en viss Johan, så där stod vi i tre timmar och lekte mästerkockar! Gick riktigt bra, blev riktigt stressigt emellanåt, men när jag får vända på korvarna så går allt vägen! ;)


Sen när mitt skifte tog slut så gick jag runt och tittade på de olika fordonen, träffade bland annat x3m killarna, de var riktigt trevliga! De försökte bland annat skrämma upp mig inför min Helsingfors flytt..
Sen när jag hade tittat runt en stund ringer Vikki och frågar om jag kommer med till Netti och hjälper honom då han skulle koppla lite ström, så då for jag med honom till stan.
Där klättrade vi i träd, fixade och trixade, och då vi blev klara så talade vi en stund med Sarkku och Jenni, det var riktigt trevligt, bara att de tyckte att jag är väldigt dålig på att charma.. Så de ska tydligen ha skolning åt mig..
Efter många som och men, och en del skratt så åkte vi hem till Purmo, slängde in lite mat och frääschat till sig plockade man upp Jona, Vikki och Sandra och for till stan, skulle nämligen vara i jobb så jag blev en privat chaufför på samma gång. Kvällen löpte utan problem, nästan.. Men helt bra kväll. Först var det lite folk, men sen kom det relativt mycket folk!

Så nu sitter jag här, halft död och försöker hitta ett par snygga bilder som jag ska dela med mig!


Motorshow pågår :)

.


Vad är risken att någon från x3m ska kunna köra grävmaskin?

..
Hemma byggs crosskart!
x3m gänget, om jag mins rätt så var det Nicke, Anka och Magnus! Men jag kan berätta att en av dem hade väldigt bråttom till Alko.. ;)
Kommer visa bilder från motor showen senare! Har även filmat lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar