måndag 16 juni 2014

Månda kväll

Har varit och kört runt här i trakten och satt upp affischer för klacken partyt som kommer att ske helgen efter midsommar, vi började i Larsmo och sen körde vi mot Kronoby - Kokkola - Nedervetil och sen till Terjärv. Vi stannade vid varenda anslagstavla, butik och annan byggnad där det gick att sätta upp affischer på.
Gick riktigt bra, i alla fall på en herrtoalett får de intressant läsning då de ska göra sina behov. Var jobbigt att hitta ställen i Kokkola att tapetsera med mina fina affischer, för det fanns redan en hel del andra affischer där från förr som var fortfarande aktuella, så jag var en god medborgare och försökte hitta lediga platser.. Om jag lyckades var en helt annan fråga!

En helt random bild, med random budskap..
En annan lustig sak som skedde idag var att min mor gick frivilligt å fiska.. Efter att hon har varit borta hela helgen med husbil och sett på när de fiskade lax i Sverige med de två andra päronen i familjen (Jag skötte om stugan ;) ).
Så man trodde ju att hon hade fått nog men tydligen inte.. Hon packade helt "frivilligt" husbilen idag och tjatade på hela tjocka släktet att om någon ville följa med till replot och fiska? Så till slut fick hon sällskap!

Jag tror att man ska ta den sista delen med lite sarkasm..


                                   Men men nu tar denna måndag äntligen slut, och jag säger godnatt.

3 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Nästa gång så hamnar du med och då ska vi jaga mört :)

    SvaraRadera