fredag 27 juni 2014

Kvinnor..


Kvinnor talar hela tiden om att man ska acceptera dem som de är, och att de ska använda sig av större modeller som inte lider av anorexi och så vidare.. (Som är jävligt smart)
Men hur ofta hör ni att de ska använda tjocka och otränade män? Eller kort och gott sagt normala män? Allt för sällan i alla fall.
Så nu har jag tänkt på er och sökt fram en kort bild serie där normala män imiterar fotomodeller, hoppas ni kvinnor uppskattar de normala männen lika mycket som de vältränade! ;)


4 kommentarer:

  1. Degiga magkorvar vinner hårda rutor any time!

    Men! Sen igen hatar jag när män berättar för sin omvärld hurudana kvinnor de gillar, så nu gör jag precis det jag själv hatar. Fuck my opinion liksom, helst ska man bara hålla käften om kroppsformer, så jävla onödigt.

    Själva grejen med att det hela tiden talas om kvinnors utseende är ju redan den dålig eftersom det aldrig kan bli bra. Det finns alltid någon ram att förhålla sig till för kvinnor. För smalt är fult, för tjockt är fult, för sminkad är fult, för osminkat är fult. Bäst att bara respektera folk och hålla käften och inse att ens egen åsikt om hur NÅGON ska se ut är totalt onödig.

    Dagens söndagspredikan varsågod, bättre än kyrkan!

    SvaraRadera
  2. Håller helt med!
    Faktiskt synd att man dömer så enkelt, bara genom att se på utseendet.
    Men jag känner igen mig lite, för bland oss män har vi ett liknande fenomen, men ändå på ett helt annat sätt.
    För både män och kvinnor anser att män ska vara jävligt händiga, de ska kunna reparera varenda små fel som finns, samt kunna vända ut och in på en bil motor och den ska fortfarande fungera. Så man kan säga att båda könen är drabbade på ett eller annat sätt, men i slut ändan är det jävligt onödigt, väldigt synd att man inte kan njuta av varandras gemenskap utan att döma varandra..

    Hoppas du förstår hur jag menar?

    Men tack för en lång och fin kommentar! Mera sånt :)

    SvaraRadera
  3. Jag förstår precis hur du menar! Men jag tycker att diskussionen om färdigheter inte hör ihop med diskussionen om utseende. Båda är viktiga men det är lite svårt att diskutera båda samtidigt.

    Åtminstone här i Österbotten tycker jag att man (bland unga, räknar ej gravida/äldre med barn här) sällan ser en rundare kvinna dejta en smal och supervältränad man. Medan man ser massvis med kvinnor som gör allt för att hålla sig "i skick" då det gäller utseendet. En man kan ha lite kulmage och dubbelhaka, nobody cares, medan kvinnan ser perfekt ut (och ofta jobbar hårt för att göra det).Säger ju en hel del om vad folk vill ha i sina relationer.

    Måste ännu tillägga att största orsaken att jag själv föredrar magkorvar framför rutor är att jag aldrig skulle orka dejta en person som sätter flera timmar om dagen till träning. Hoppas jag inte sårar nån nu, men jag tycker att det är en ganska egoistisk sysselsättning. Man kunde göra så mycket bättre och intressantare saker med sitt liv! (Sen finns det ju de som har det som yrke på nåt sätt och med dem är det ju annat förstås, var och en med sitt).

    Lite maghull säger att man njuter av livet och inte tar det så hårt. Dock ser jag som sagt stor skillnad på hur det är för kvinnor och män här. En stadig karl är en stadig karl, en stadig kvinna är en satans lat brud som ska skämmas och dricka light limsa och visa att hon skäms.

    SvaraRadera
  4. Håller helt med!
    Jag lever i den tron att man kan jobba sig till en bra form, om man är aktiv sådär annars så behöver man inte springa på gym, då man ändå kan ha en god/normal form genom vanliga aktiviteter.
    Tycker det är jävligt onödigt att åka på gym för att springa/åka cyckel.. Det kan man lika bra göra där hemma.

    Men visst är det bra att man håller kroppen i skick, men för många har det gått till en överdrift..
    Min åsikt är var dig själv, om dina vänner inte kan acceptera dig för den du är så är de inga vänner.

    Håller du med?

    P.S Light limsa är dåligt för tänderna. :)

    SvaraRadera