lördag 10 maj 2014

Råd av en fadersfigur

Jag har de senaste dagarna get er olika råd och tips som skulle ha kunnat vara från en vuxen förebild..
Jag tycker att det är väldigt viktigt att vi som är unga får råd av de som är äldre, för de har levt och lärt sig vad som går och inte går.
Men nuförtiden med all teknik kanske de borde lära sig av oss? Men hur som helst här kommer dagens dos av kunskap.

Mitt första råd är att om du har dåligt självförtroende, så tycker jag att du ska fejka att du har. För om ingen i din omgivning vet om det så lider du inte av det. Man kan säga: Fake it until you make it.. För om du lyckas visa utåt att du är en stark person och de tror på dig kommer du själv börja tro på det.
Men om du inte får bättre självförtroende så vinner du ändå på att ingen kan utnyttja din svaga personlighet, eller dåliga självförtroende. Om man kan lura andra, så kan man lura sig själv! Punkt.

Mitt nästa råd kommer jag dra på engelska för det låter mycket bättre då..

You can tell the size of a man by the size of things that bothers him.

Tycker att det är sant, om man bara vågar ta sig an små bekymmer, eller om man vågar ta sig an en större utmaning!

Men nu är det så sorgligt att jag bara kommer ge er ett enda råd till för idag, och det är:

Låna aldrig ut någonting som du inte är beredd på att förlora.. För då du alltid lånar ut någonting tar du en risk, och det är inte säkert att du får tillbaka det. T.ex. om du lånar ut din bil, och din vän krockar ska du kunna leva med att din bil är förstörd och vännen kanske är död eller vägrar betala skadorna.. Så tänk lite extra.

Tänkte berätta sådär övrigt om dagens happenings! Jag har orkat leva med mig själv fastän jag var ut på stan igår, och det hurrar vi för! Har sedan ägnat min tid åt stor städning! För har nämligen haft hela tjocka släktet på besök!
Fick bland annat denna skönhet av min morbror!


Vet inte vad det är, men den senaste veckan när jag har fyllt år har folk gett mig drickbart som gåva.. Vet inte om de tror att jag har blivit en alkoholist..

Förutom att ha fått gåvor har vi ätit kaka och filosoferat! En riktigt trevlig hemma kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar