fredag 16 maj 2014

Fortsättning på livsråd

Har nu ett par veckors tid, lite nu som då delat med mig av livsråd som alla borde ha fått av en vuxen förebild. Men har på något sätt fallit bort..


Mitt första tips är att när du köper saker, ta det som är kanske lite dyrare, men framför allt det som är bättre kvalitet. För det är helt onödigt att du ska behöva köpa samma sak två tre gånger.. Så köp hellre det som är lite dyrare som håller längre. (Håll skillnad på kvalitet och märkes saker, vissa saker kan vara helt värdelösa fasten de är dyra.. t.ex. apple)

 Män som växer tänker ofta på att de vill vara en manlig förebild? Men vad är manlighet? Manlighet är när du kan ta hand om dig själv och dessutom andra. En god förebild klarar av att ta hand om andra förutom sig själv.

Och bara för att det är fredag ska jag komma med ett litet citat som passar perfekt: "Don´t let the little head do the thinking for the big head." Behöver man säga något mer? Jag tror inte det..


Har nu haft en skön tupplur så jag kommer orka med kvällens arbete, lite påfrestande att ha morgon skift och sen jobba lite natt timmar.. Men det lönar sig i slut ändan.
Hoppas ni var nöjda med "råden" och att ni fick något att tänka på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar