tisdag 11 mars 2014

Visste ni att ..?

Kommer komma med en ny grej, visste ni att..? för jag hittar så många sjuka grejjer..
Och nu till att börja med kommer jag tala om bebisar ett par dagar.. Haha helt sjukt vad mänskan har trott genom tiderna!
Först kommer jag tala om den vandrande livmodern, ja visste ni inte det? 400 f.kr. sade Platon (en väldigt känd filosof) att kvinnans fortplantnings organ är som ett vilt djur som bara längtar efter en sak: att producera barn. Om inte livmodern blir befruktad börjar den i ren frustration att vandra runt i kroppen och fästa sig på olika ställen. Även en annan samtida filosof vid namn Hippokrates såg livmodern som ett självständigt väsen. Och när den vandrar runt trycker den på olika organ och nerver som kan orsaka hysteriska anfall hos kvinnan.
Jag tycker personligen att den sista meningen förklarar en hel del om kvinnors temperament som har varit som en gåta hos oss män..
Så mitt tips är:
PUT A BABY IN YOUR WOMAN!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar