tisdag 18 mars 2014

Ordspråk!

Andreas tänker till..


Tänkte jag skulle dela med mig av lite ordspråk, för jag tycker det är väldigt charmerande att kunna ordspråk, såsom hjulet snurrrar men hamstern är död.. Men innan jag tar till ordspråk som mina föräldrar och bekanta använder har jag sökt efter lite ordspråk på nätet. Hittade lite ordspråk om kärlek och konsten att argumentera. Så knip ihop skinkorna och var lite kulturell, skadar inte att du lär dig lite allmän bildning.


          Ordspråk

- Förolämpningar är argument som används av folk som har fel.

- Det är min plikt att erbjuda mina motståndare argument, men inte förstånd. 

- Argument gör lika lite nytta mot fördomar som chokladkakor mot förstoppning.

- Folk blir i allmänhet mer övertygade av argument de själva kommit på än av sådana som kommer från andra. (lite som att lura sig själv)

- Ett argument liknar skottet från ett armborst – det är lika verksamt vare sig det var en jätte eller en dvärg som sköt. (Det får inte spela någon roll beroende på personen ifråga)

- Kärlek är inte kärlek förrän du ger av den.
Kärleken är blind. Nej, kärleken är närsynt. Hormoner är blinda.

- När kärleken inte är galenskap är det inte kärlek.

- Förutom kärlek vid första ögonkastet finns det också kärlek vid första beröringen. (Kärlek vid första ögonkast är LUST, inget annat..)

- Följ ditt hjärtas röst!  (Detta används än idag)

- Den som talar för mycket om kärlek, vet inte vad kärlek är. (Det stämmer)

- Kärlek utan barn är bättre än barn utan kärlek.

- Så länge det finns äktenskap utan kärlek kommer det att finnas kärlek utan äktenskap.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar