söndag 16 mars 2014

Kvinnors wc vanor..

Har ni tänkt på hur lång tid kvinnor spenderar på wc? Det är hutlöst hur de kan spendera nästan en halv evighet där..
Om man tänker att kvinnor spenderar ca en timme varje morgon i genom snitt på wc för att fixa till sig och andra behov.. Haha, skojjar bara, en timme räcker inte, vi får sätta dit en extra halvtimme för de ska högst antagligen duscha också. Men då de är klara åker de iväg till skolan/jobb, i alla fall kvinnor som går i skolan spenderar MINST en halvtimme under dagens gång i att spegla sig och se till att sminket sitter rätt. Kvinnor som är i jobb måste sköta det lite mer diskret, men de kommer nog upp till ca en halvtimme de också då de försöker spegla sig i mobilen, eller under någon paus.
Som ni ser så är vi redan uppe i två timmar, sen då de kommer hem kommer helt nya ritualer..
Nu ska smink tas bort, ansiktet rengöras och olika fuktkrämer och ansiktsmasker sättas på.. OCH jag får inte glömma den traditionella benvaxningen! Eller eventuellt benrakning, för det är väl vanligare, de tror jag i alla fall. Om min pedagogik lärare såg att jag kallade det här en teori (benrakning - benvaxning) skulle han få fel i huvudet. Han skulle ropa: HÖGLUND, har du inte fattat att när en teori inte har någon empirisk forskning så är det en hypotes, och du har inte gjort någon empirisk forskning, så det du säger är endast en hypotes.. Idiot.
Haha, ja men i alla fall jag uppskattar att efter kvinnor kommer hem från jobbet spenderar de ca 1-2h på wc:n för att avsluta kvälls ritualen. Och hur lång tid har de spenderat på toaletten nu? 2h på morgonen, under dagen ca 30min, och sen då man kommer hem mellan 1-2 timmar. Och vad får vi då? 2h + 2h + 30min = 4 timmar och 30 minuter.. Men det varierar från dag till dag, och alla har lite olika vanor, så vi kan säga att genomsnitts kvinnan spenderar 4 timmar om dagen på wc (alla duschningar och vaxningar inräknat).
Och om de spenderar 4h/dag så på sex dagar har de spenderat 24h på wc, det vill säga ett helt  dygn! Och om vi dividerar 365/6 (dvs ett år)  blir det 60,83 dagar på ett år.
Så till alla män där ute! Om din andra hälft tycker att du spenderar onödig tid på att se tv eller något annat kan du trösta dig med, hon är inte så mycket bättre själv!




Empirisk forskning = Undersökning

10 kommentarer:

  1. Haha tror no ja drar ner medeltali ganska odentlit som spenderar ca 5 minut på wc på morna. :D stackas kvinnona!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nå he jämnar ut se i slut ända! ;)

      Radera
  2. Du kan ju tillägga att tjejerna gör det till stor del för killarnas skull också. Tänk på att uppskatta det från en sån synvinkel tack ! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är sant! Och det uppskattar vi! ;)
      Men jag vill påpeka också att vi sover ca 8h/dag och ni fixar er i 4h/dag det blir 12h/dag, så i slut ändan på ett år har ni spenderat ett halvt år på wc och i sängen! ;)

      Radera
    2. nå kan ju då påpeka och tillägga att de där stämmer nog int alls in på många. Även om det tar lång tid osv så kanske du överdrev liiiiitegrann ändå :D men jooovisst de finns de som det KAN ta så där lång tid för men ... för att inte dra alla under samma kam ... ;)

      Radera
    3. Haha, jag drar inte alls alla under samma kam! ;)
      Kanske det stämmer mer om jag säger att det KÄNNS som fyra långa timmar! ;)

      Radera
  3. å ja som bara stige upp 35-40 min föri ja ska å jobb ^^ å då hinner ja ja å ligg på soffo 10 min å halvsov föri å ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Latmask! Ja stiger allti upp fem, tå har ja ejn tim ti sex ;P (böri jobb 6)

      Radera
    2. Stiger du upp 5 för ti knasa en tiim fyri arbeijti elä va seijr du? :D

      Radera
    3. Haha, äntligen fata nan! ;) Men nej tyvärr men det fanns dubbel mening ;p ;p

      Radera