måndag 17 mars 2014

Bacon cupcakes! ~~ Fail ~~

Haha, det var meningen att jag skulle göra bacon cupcakes! Eller bacon muffins, eller what ever man ska kalla mina skapelser.. Men i alla fall misslyckades jag redan innan jag hann börja.. Men det är inte mitt fel att bönderna i Esse inte klarar av att producera tillräcklig med bacon till sina invånare, för precis all bacon var slut i hela mat affären (så går det då man ska handla i grann byn).
Men i alla fall så prövade jag samma sak med kinka! Så låt oss se hur det gick!

Smörj en muffins form!

Sätt så "snyggt" som möjligt bröd som botten på formarna.

Sätt ert bacon runt på sidorna som jag har gjort, ANVÄND INTE SKINKA! INTE LIKA BRA RESULTAT!

Vispa ner ett halvt dussin ägg, och krydda med vad du vill, jag tog oregano och salt.
Manligt med rosa.

Fyll alla håll så bra som möjligt! Och sen sätter man lite ost ovanpå så man får med alla kalorier!

In progress

In progress..

Så ser de ut efter ca 15-20min

Mums..


Så vad ger jag för kommentar? För att vara första gången gick det jävligt bra! Satte in formen på 200 grader och ca 15-20min och sen fick jag dessa godbitar! MEN, använd inte skinka, för skinka har för lite smak, om ni använder skinka istället för bacon ska den vara rökt i alla fall.
Annat som skulle ha piffat upp allt var lök, men jag fick inte använda det för min far dör av förgiftning då.. Tror han i alla fall..

Men men smaklig måltid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar