onsdag 5 mars 2014

Andreas hoppar av skolan!

Japp, så sant som det står, jag var sista dagen i skolan idag.
Nu måste ni tro att jag är helt knäpp som slutar i skolan och börjar jobba istället..
    
        Men låt mig förklara!

Jag har en studie plats i Helsingfors vid soc&kom, och jag tänkte att det vore jävligt bra med lite extra pengar, så jag slutade skolan några månader tidigare än alla andra så jag får tjäna ihop lite pengar inför studierna i Helsingfors, får vad jag har förstått är det SJUKT DYRT att leva i Helsingfors, så jag tänkte vara smart och börja i god tid med sparandet!

Men visst hade jag roligt vid Vasa också!
Fick nya vänner, fick lära mig allt om arbetsskydd och till och med första hjälpen! ;)
Blev lite nattliga äventyr, en tappade hakan (bokstavligen! 1-0 till asfalten) och lilla jag fick lära mig att göra ordentlig husmanskost!


Här får ni lite bilder av min tillvaro i Vasa!








Gott!











En sak är säker, det är att jag hade riktigt trevligt med mina vänner i Vasa! 
Och jag hoppas att det kommer att gå ännu bättre då jag kommer till Helsingfors! 
En liten "pampas bo" lös i storstan är inget att leka med!

Men en sista hälsning till min gamla klass, SBA13R, sköt om er! Farbror Andreas ska gå ut och dela tuggummi på helt nya jaktmarker!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar