söndag 9 mars 2014

Andreas går på orkesterparad!

Igår kväll blev inte som planerat, först när jag var med flickvännen så  kom vi två minuter för sent till simhallen så vi kunde inte gå och simma. Sen hade jag planerat en lugn kväll för mig själv då Sabina skulle läsa på studenten, men neeejdå! Ödet hade andra planer.. Nämligen ordförande för min ungdoms förening ringde och frågade då jag ändå är med i styrelsen tyckte han att jag borde komma med då de ordnade taxi från Purmo till Vasa för att gå på Orkester paraden.
Det gick ut på att vi skulle se vilka bänd som imponerade på oss, och ha så roligt som möjligt!
Och visst hade jag roligt! Olika funderingar kom upp, njöt av god musik och träffade helt nya mänskor.
Han som gjorde mest intryck var en äldre herreman som satte sig ned och började prata med mig.
Vi hade flera intressanta diskussioner och vi konstaterade att världen är liten, fastän det var tiotals år mellan oss så hade vi gemensamma bekanta och han hade släkt i Purmo fastän han var från Närpes.

Men då kommer frågan, kunde Andreas dansa?
Haha, jaadu, den frågan får lämna obesvarad för jag vet inte, för jag var inte och dansade en enda gång, jag gick istället runt och minglade!

Och här har vi en grupp som imponerade på oss, det är första gången jag hörde dem live, men har hört denna låt tidigare och jag blev mäkta imponerad!
Ni vet att ni har hört en bra låt då det börjar kännas tomt inombords då de slutar spela..


Måste bara säga det en gång till..
Det är en jävligt bra låt!


P.S Jag konstaterade också under kvällens lopp att man inte behöver kunna sjunga för att skapa ett bänd!
Haha, för vissa sjöng väldigt falskt men de spelade ändå relativt bra så det jämnar ut sig! ;)

4 kommentarer:

  1. de svänger! haha. faktiskt riktigt bra! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Exakt! Man blir sugen att börja dansa! ;)

      Radera
  2. Glad och svängig låt! :)) But WHYYY måste man söndra instrumenten efterååååt? Så onödigt! XD

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror det hör till när man spelar musik att man måste söndra sitt instrument efteråt då man e klar.. :)

      Radera