fredag 14 februari 2014

Tabu

Som ni kanske har märkt så sträcker jag väldigt mycket på gränserna i min blogg..
Men jag anser att vi Finländare är väldigt "pryda" av oss! Och vi har problem att tala om olika saker, som t.ex. våra löner, sex och liknande för vi tänker hela tiden att vi inte får sticka ut..
Så jag tycker att det är väldigt viktigt att vi vågar skilja oss från mängden, varför ska vi alla följa blint med strömmen? Varför är folk oroliga över att skilja sig från mängden?
Jag kan lugnt säga att jag tycker om att provocera, få se reaktioner.. Gå emot strömmen! För vi har de i blodet att man ska inte tro att man är nått.. Så jag kan utan att skämmas tala om sex, löner och allt mellan himmel och jord! För jag har den dåliga vanan att inte skämmas..

Haha, men tamme fan jag kan lugnt säga att jag är nån, nu är jag inte "hög i korken", utan jag vill bara vara mig själv och då är jag väl någon?.. För jag tycker att vi ska våga erkänna varandra och en själv!
Jaja, men om ni tycker att jag skriver om nånting opassande ska ni säga till.. Men som sagt jag vet att det är tabu att tala om vissa saker för det är "tabu" så vill jag ändå ta upp dem för vi ska våga bjuda på sig själv, och livet går ändå ut på att ha roligt? Eller hur?

Men gå ut och njut av din dag och var dig själv, för det finns personer som accepterar dig för precis den du är! Jag är speciell, du är speciell, vi kommer vara speciella tillsammans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar