söndag 2 februari 2014

Nakna kvinnor och inoljade brandmän 1.2

Kära församling, vi har samlats här idag för att diskutera olika typer av kvinnor. Vilka ideal har vi män byggt upp runt kvinnor? Hur förväntar vi oss att de ska vara?

Nå till att börja med har vi smörgås kvinnan! Män älskar att få en god smörgås av sin kvinna! Överlag kan en kvinna kompensera sitt utseende/beteende genom god matlagning! Om din kvinna kan göra mat så är hon en keeper! Samt vill vi att hon ska städa, hänga kläder och sköta om hushåls sysslor! ;p


Och efter smörgås damen har vi feministen!
Och jag har märkt att de ofta har dubbel moral, de vill ha samma rättigheter (som är självklart!) men samt samma lön (och det är förståeligt) MEN de vill inte göra samma jobb, för att lyfta tunga saker!
Måste bara säga min åsikt här.. Självklart ska man ha samma rättigheter och samma lön men då ska man göra samma arbete samt hata män, och inte sätta sig själv på en piedestal!















Men sen har jag märkt att sex... Ja sex och kvinnor!
En stor del av er kvinnor har urringat ända ner till naveln samt mini shorts så man ser hela härligheten.. Och sen är vi män äckliga när vi tittar! Först och främst om du inte vill att vi ska se på dig lilla vän ska du sätta kläder på dig så inga delar syns!
Men så är det också många som halvt svälter sig smal! De är bara  ledsamt! KVINNOR SKA HA KURVOR! 




Jag hittade denna bild på nätet, då ni säger att ni är "feta" så är ni egentligen perfekta! Och då någon är "Huge" så börjar jag bara tänka på Beyonce! Hej hallåå! Damer hon har former! Vem vill inte vara som hon?
Hon på sista bilden kan inte må bra.. Jag är inte elak! Men det är ett problem i vårat samhälle där personer lider av anorexi! Framför allt kvinnor lider av det! Men även män kan bli drabbade! Jag vill rekommendera min vän som har bloggat om anorexi en längre tid: http://glastricket.blogg.se/

Så kvinnor gå till en spegel och se på dig själv! Du är helt perfekt som du är! För var och en av oss är speciell! Ingen är perfekt! Det finns de som ger ett sken utåt att de är perfekta! (syftar på skådespelare) Men de är bara mänskor de också! Så nu då du ser dig själv ska du upprepa för dig själv: Jag är vacker som jag är, det finns en andra hälft där ute någonstans som väntar på mig.. Men jag ska lära mig att acceptera mig själv först!

Ni ska veta hur du än ser ut, vilket språk ni talar, eller hudfärg... Så är JAG din vän! Jag finns här för dig, jag försöker dagligen ge dig ett gott skratt, emellanåt försöker jag banka lite vett i dig.. Och tillsammans blir vi mulliga och ser på solnedgången!



Så er egen Andreas som är både student och festprisse finns här för att göra din dag lite bättre!

6 kommentarer:

  1. Jätte bra inlägg viktiga saker du tar upp! Fortsätt på samma sätt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack ska du ha! Försökte ta upp ett litet problem som finns!

      Radera
  2. Superbra inlägg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Kom gärna med förslag om du vill!

      Radera
  3. Kul blogg du har, men en sak borde du lära dig: feminister är inte nödvändigtvis fyllda av dubbelmoral angående de ämnen du nämner. I varje "människogrupp" (vänsterpartister, djurvänner, modeller, whatever..) finns extremfall. Feminismen är illa omtyckt för att många inte har fattat vad den handlar om på riktigt, eftersom de bara kollar in extremfallen och idioterna... Om du kollar i vilken människogrupp som helst som anger en viss politisk ställning (eller liknande) så finns det små bitar av dubbelmoral precis överallt.

    Som vårt samhälle ser ut idag drabbar det både kvinnor och män, på olika sätt... Seriös feminism handlar om att förbättra för alla. Sen är det ju en annan sak vem som är mest utsatt. 97 % av alla som våldtas är kvinnor, hmm... Men sen igen dras män lättare in i en våldskultur som främjar användning av våld och har svårare att prata om sina känslor. Finns många problem och de försvinner inte av sig själv.


    http://trettiotreanledningar.com/
    http://f.kth.se/jamn/feminist-javisst/

    Ja och sen bara den här bilden som en liten påminnelse om att det är vi i den här världen som har hittat på att vissa kroppsdelar ska döljas. Bara för att någon visar mer av dem betyder inte att just du har rätt till dem.

    https://www.google.fi/search?q=helen+you+cant+go+like+that+to+the+beach&rlz=1C1PRFC_enFI551FI551&espv=210&es_sm=122&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=8oryUp2bN8G8ygPT34LADQ&ved=0CAkQ_AUoAQ&biw=1517&bih=714&dpr=0.9#facrc=_&imgrc=o48Uxtvzr3zCxM%253A%3B-B45dM0UZnZrCM%3Bhttp%253A%252F%252Fmedia-cache-ak0.pinimg.com%252F736x%252F97%252F21%252Fed%252F9721ed89df7833fc344bfc257e1802ca.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.pinterest.com%252Fpin%252F385620786814898447%252F%3B640%3B640

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har rätt! Jag har personligen träffat få feminister , och de jag har träffat är av det extremare slaget, och jag håller med dig, det är bra att det finns en motvikt till männen.. Men vi båda vet att det är ofta extrem fallen som syns, och det är det som allmänheten känner till om feminister.
      Och jag menade inget illa menat i min text om feminister, försöker provocera fram åsikter som din, för det är viktigt att varandras åsikter kommer fram!

      Radera