lördag 1 februari 2014

Nakna kvinnor och inoljade brandmän 1.1


Som jag tidigare nämnde så skulle jag fundera över olika typer av kvinnliga och manliga ideal som finns här nu idag!
Förut var det bestämt att kvinnans plats var i köket och skulle ta hand om barnen, och då var mannens uppgift att försörja familjen, och det var en skam om kvinnan behövde skaffa ett jobb för mannen tjänade för lite..


Men hur ser det ut idag? Hur ser vi kvinnor/män? Då vi tänker på det motsatta könet, hur visualiserar vi dem då? Och vad har de för färdigheter? Har fått lite uppmärksamhet då jag har frågat runt, så jag kommer berätta helt från mitt perspektiv! Om du har klagomål så kan du vända dig till kela... (Lycka till att komma överens med kela..)

Jag tycker vi ska kika på herrarna först! Hur tror jag att kvinnor fantiserar om män? Hur ser de ut? Vad har de för egenskaper?



Jag har uppfattat att kvinnor ser män som väldigt tekniska varelser, om bilen inte fungerar eller tv:n brinner ska han bara behöva blinka för att få det fixat! Och en kvinna skulle inte komma sig för att dejta en kille som är sämre en henne med att skruva en bil eller dylikt.. Och då jag försöker tänka som en kvinna och sen från deras perspektiv hur en man ska se ut så ser jag detta:
Han ska vara vältränad, vara bra med barn.. Han ska lyda min minsta vink (OBS om inte vill de ha bad boys som behandlar dem som skit.. Word.)
De ska kunna fixa varje liten grej som jag nämnde tidigare men helst ska de gå i bar överkropp och vara brandman.. Det är sådär allmänt men ska försöka se hur det ser ut i kvinnans liv, vilka perioder de går igenom..




Alltså JAG FÖRSTÅR MIG INTE PÅ KVINNOR, en kvinna måste ha en hel uppsättning med män för att vara nöjd, för jag har uppfattat att kvinnor har olika "ideal" på sina partners beroende på i vilken ålder de är.. I ungdomen vill de ha en bad boy som är Ideal 1. (i kvinnans liv) som behandlar dem som skrot, det har jag inte förstått varför de blir intresserade av såna typer.. Kanske viljan att försöka tygla vildhästen (Fånga in honom, ändra om honom helt tills han blir normal, dumpar honom sedan för han e tråkig/han har ändrats).

Sen vill de kompensera för den förlorade romantik som de inte har fått så nu försöker de hitta ideal nummer 2. Gentlemannen, han uppvaktar henne med allt, ger henne blommor, mins alla årsdagar och allt värkar perfekt!
Endera så nöjer de sig med denna eller så kan följande hända:
1. Går tillbaka till bad boyen för att få mera spänning, lite som de brukade säga i Radio Pleppo: Oväntade lejon attacker!
De saknar helt enkelt att han gör fel
Men andra utgången kan vara att hon träffar oss vanliga döda..
Vi är inte de mest tekniska personerna, vi är normala, vi har våra positiva och negativa sidor.. Och då kom de fram till de vill utvecklas tillsammans.. Och det är det jag vill komma fram till, i vårt samhälle är de olika stereotyperna i minoritet, men det är de som får all uppmärksamhet! Och pojkarna har blivit mera feminin, medan flickor klär sig mera maskulint.
Och det är så jäkla svårt att komma på manliga stereotyper, skulle behövt en kvinna här bredvid som har berättat allt.. Men försökte genom att berätta om kvinnors dating komma fram till att jag inte förstår hur kvinnor tänker..
Det blev mest lite flum då jag försökte komma på något vettigt..
Men imorgon kommer jag diskutera kvinnor, och kvinnor behärskar jag.. NÄSTAN! Så kvinnorna kommer i 1.2 versionen!

Detta är det enda jag ser då jag försöker tänka som en kvinna..


                                                                        En liten video!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar