onsdag 19 februari 2014

Män och mens!

Denna rubrik har varit väldigt ofta på tal, jag har också bland annat nämnt på min kvällskurs då vi diskuterade om lögner att det skulle vara helt okej att dra en vit lögn åt en kvinna när hon har mens, för vissa kvinnor är svåra att komma överens med.. Jag kan säga att majoriteten av klassen var kvinnor och de skrattade och sa: Aaww vad sött, då han försöker tänka.
Jag tyckte det var logiskt, förfina sanningen i en vecka för att inte ha en massa drama, håller ingen annan med?
Haha, ja men i alla fall, tänkte jag nu: Tänk om män och kvinnor hade ombytta roller? Att det skulle vara mannen som hade mens?
Haha, jag kan föreställa mig en mekaniker som skruvar sönder en hel bil för han blev arg..
Jag kan inte riktigt föreställa mig hur en man skulle vara när de har mens.
Troligen skulle de först ligga i foster ställning och äta choko.. För det är det man gör när livet är orättvist, jag älskar choko..
Sen skulle man börja skratta hysteriskt och börja skruva sönder tv:n för det kommer ingen fotboll på tv:n.

Men det skulle inte vara helt fel att leva i en mens fri värld, eller rabatt på choko!

Är detta sant? Eller bara fördomar?

Okej, jag måste sluta med mens skämten..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar