tisdag 18 februari 2014

Andreas går på besök!

Igår kväll var jag på besök till Kim och Ramona, förlåt om jag hänger ut er, men ni får leva med det!
Jag var och tittade på deras nya hus! Den var riktigt mysig!
Det var lite stökigt men det hör bara till då man har en remont/renovering..
Och då frågade herrn i huset om JAG var intresserad av att hjälpa till..
Haha, jag fick ett litet skratt anfall! Vem ber mig om hjälp då det gäller renovering? ;)
Haha, nej men självklart ställer jag upp!
Så självklart ställde jag upp! Så jag hjälpte till med att sätta ner lite laminat golv och sen ringde jag en gemensam vän om han ville komma på lördag på talko, för det kan vara riktigt roligt när jag ska försöka göra nånting som handlar om renovering!

P.S Talko = man hjälper till att renovera/bygga/gör tjänster helt gratis! Med gentjänster som baktanke! ;)

3 kommentarer:

  1. Vi kan no bra leva me i :)

    SvaraRadera
  2. "Talko" - Finlandism och betyder: gemensamt arbete som utförs utan egentlig betalning. "Talko" kan även anses vara ett identitetsstärkande kulturord likt "Julgubben". xD Så om du bortser från att talko int behöver specifikt betyd ett visse arbejt… så hadd du relativt rätt i din beskrivning xD

    SvaraRadera