söndag 5 januari 2014

MATCHMAKING UTAN GRÄNSER!

Hjälp Edvin att hitta Elin
Privat foto, taget från Aftonbladet

Elin från Finland, var är du?
Det undrar Edvin Hamberg, 10 år, från Strömstad som träffade henne på en Finlandsfärja i somras.
– Jag vill så gärna träffa henne igen, säger han till Aftonbladet.
Under sommarlovet var Edvin Hamberg och hans familj på semester i Finland. Och där träffade han en flicka från Finland som han nu gärna vill få kontakt med igen. I ett mejl tillVasabladet bad han om hjälp att få tag i henne.
Och även Aftonbladet vill hjälpa till i sökandet.

Gick tipsrunda

Det var den 19 juli som Edvin Hamberg och hans familj åkte tillbaka till Sverige med färjan som går mellan Vasa och Umeå. Ombord på färjan fanns det en tipsrunda för barnen.
– Först körde jag och min lillebror. Men sen ville han inte göra det mer. Och jag ville inte köra själv, så då träffade jag henne och frågade henne om vi kunde köra, säger han.

”Vill lära känna henne”

Flickan hette Elin var jämnnårig med honom och Edvin fick veta att hon bodde i Vasatrakten.
– Hon hade en klänning som var helt blå och lite glittrig och sen hade hon en blomma i håret. Och så hade hon långt ljust hår, berättar han. 
När färjan kom fram till Umeå skiljdes de åt. Och trots att det gått flera månader har Edvin inte glömt henne.
– Jag tyckte hon var så söt och snäll. Jag vill så gärna träffa henne igen och lära känna henne, säger han.
Läs artikeln här -> Aftonbladet 

Så nu tycker jag att vi ska hjälpa denna sorgsna själ! 
För detta värkar som äkta kärlek!

Men nu har jag en fråga till er!
Har ni någon gång haft en ungdoms crush på någon? Och sen haft svårt att sluta tänka på henne/honom?

Jag har haft en sådan chrush.. Men mer säger jag inte! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar