fredag 24 januari 2014

Första dejten!

Talade med "Fru H" häromkvällen och hon berättade om sin första dejt med en kille, och konstaterade: Deas kan du int skriv ett inlägg om hur man ska bete sig på första dejten! För nämligen för hon gjorde bort sig totalt.. Men i alla fall så delade hon med sig av olika saker som hon har gjort som inte har fungerat.. Samt saker som har fungerat!

Men vi diskuterade också alternativa sätt att utföra en första dejt.. Det vanliga är att man går ut och äta, men det finns personer som inte kan äta när någon ser på / är för blyg för att tala med en "okänd" person..
Så vi konstaterade att man kan  gå på bio! OBS! Välj en film som båda tycker om! Man kan göra det ännu simplare, man går till den lokala pubben och tar ett par glas öl/cider. och låter alkoholen lätta på "trycket".. Eller varför kommer man inte överens om en kaffe dejt? Hon påpekade också att i hennes dejting liv har personer erbjudit att vi kan se på en film där hemma vilket leder till att de vill idka älgskog (om du inte förstår: lexikon ).. Vilket hon inte tycker om..

Och här kommer hennes tips på hur en kar inte ska bete sig i en kvinnas sällskap (hon tycker det är oattraktivt):
1. Vänta här, ska bara gå å skita..
2. Vill du se mitt sovrum? (Läs med en pervers röst)
3. Tala inte om dit jobb om hon inte förstår eller visar sig intresserad..
4. Undvik att tala om ointressanta saker, t.ex. tala en halvtimme om din bil eller något liknande, du blir ointressant!

Och nu kommer tips på vad en kvinna inte ska säga!
1. Jag var idag och tog salmonella prov idag! (Pedo varning! Undvik också att tala om andra testresultat..)
2. Vitto, honom skulle jag kunna knulla hårt! ( Då man ser på film..)
3. Vet du vad? Kvinnor och män i mitt arbete delar omklädningsrum! ;) (Kan tolkas perverst..)
4. Det kliar.. (Kombinera denna replik med ett uttalande om att man har varit och testat sig idag..)

Och ett gemensamt tips till båda könen: UNDVIK ATT TALA OM SITT EX! DET ÄR ETT STORT NONO!

Vill ni veta det roligaste med dessa tips? Hon har varit med om alla dessa repliker, varav hon lyckades med att uttala tre av de fyra saker som en kvinna inte ska säga på en och samma dejt! Haha, fan vad jag skrattade.. Frågade också om hon ska på en andra dejt.. Men den frågan lämnade obesvarad!


Men först vill jag säga att man ska inte göra sig dum.. Håll alla idiotiska teorier för dig själv, se ovan så förstår du..

Och för det andra, don´t rush.. Ta dig tid att skriva ordentligt så du inte gör bort dig.. Tala inte om att du älskar honom/henne redan vid första träffen.. För du skrämmer bort din partner! Undvik allt som handlar om att träffa ens föräldrar, samt förlovningar och bebisar.. Ni förstår vad jag menar?

             Som avslutande mening ska jag citera "Fru H": He e int konstigt att jag är fortfarande singel...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar