onsdag 15 januari 2014

Flashback..

Alltså, idag hände en rolig grejj! Min gamla klasskamrat från Basecamp började tala gamla minnen med mig idag.. En liten resa vi gjorde tillsammans!
Okej jag ska ta det från början! På Popp kalaset i Jakobstad för fyra år sen typ, så vann jag en resa.. JAG VANN EN HELT GRATIS RESA! Men jag fick betala hotellet själv, men det roliga var att jag fick ta med mig en vän, och sen välja en huvudstad här i norden.. (Stockholm, Köpenhamn, Oslo, Hesa)
Så vad väljer en ung kar på 16 år? Haha, han väljer förstås Köpenhamn.. Och varför? Jo för åldersgränsen var endast 16.. Så jag inledde min krogsäsong då jag var 16..! ;) Så jag kan säga att det var X3M som ordnade tävlingen, och man skulle springa och hämta olika saker från publiken och sen gå och sätta sig på en stol! Och för varje sak man har hämtat tar de bort en stol.. Jag fick hämta bl.a ett paraply, läppstift, kanske en sko? Och till sist popcorn! Och jag mins att det regnade så ingen åt popcorn.. Så jag rusade mot popcorns försäljningen, och den sista deltagaren som var en kvinna var hack i häl på mig! Men som tur stod min granne och sålde popcorn så hon gav mig popcorn så jag skulle hinna vinna! Men det bedrövliga var att jag tänkte göra bort mig! Jag tänkte springa upp på scenen, men då ropade Janne (från X3M) SÄTT DIG PÅ STOLEN!! Och jag fick en aha upplevelse! Och jag hann i tid!
Och valet på vän som jag tog med var min basecamp kompis Robin Björkskog!

Men ialla fall hade vi platser reserverade längst fram i planet! ;D
Men ialla fall här kommer en bildbomb som visar att vi var riktiga BADBOYS! ;) + allt vi gjorde var laglit!


Mitt jävla Justin Bieber hår...






Ser ni tjejen i vitt? Hon och hennes kompis trodde att vi var typ 20 och ville ha vårt sällskap! ;)
 Som ni ser slapp dessa två hårbollar in på krogen! Men på en krog gjorde jag bort mig, de frågade hur gammal vi var och jag sa 16.. För på denhär krogen var det lite högre åldersgräns.. Så jag gjorde bort mig..
Men ialla fall på ena krogen fick vi lurat ett par kvinnar som var kanske 20-25 att vi var 20.. Så de charmade på oss! Mohaha, damerna gillade mitt hår.. Haha men ialla fall då vi talade med dem så kommer två stora killar och frågar om vi vill komma med och "röka" med dom, och jag tror att de erbjöd starkare saker en tobak.. Så vi stack hem!
Enda negativa med resan var att vi inte gick på tivoli! För Robin gillade inte tivoli + lite regn så vi sket i det! Och jag minns att vi käkade massvist med korv!
Haha, en sista sak... På bussen till flygplatsen som var fylld med "skinnheads" så såg jag en gul bil, och sen slog jag till Robin och ropade gulbil, och det blev knäpptyst i bussen och alla blickar mot oss.. *skämms*
Men det slutade inte där heller.. Vi steg av bussen förtidigt!! Då vi steg av och gick in och frågade vart är flygplatsen, sa expediten, att vi är hela fem kilometer bort från flygplatsen... Haha snacka om panik attack..
Men en helt rolig resa! Kan göras om!

P.S De hade video skärmar på varje ölkran på en krog.. Det var häftigt!

4 kommentarer:

  1. vart fo adee bildin på nattis? skäms o?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nå nej, kan int säg så myki, om en person int vill ha bildn jär namejr så tar ja bort, frågar int så myki :P

      Radera
  2. Kan lungt säg du missa int na åv att int fa på Köpenhamns tivoli. Vi va tid. Va skitlill, lofta avgas överallt åv ett låtsaståg som man kuna siti på me som kört runt på edetivoli. Ruku mat. Egentligen int na myki sakre ti fara i o va dyr XD

    SvaraRadera