torsdag 12 december 2013

Naturligt urval.. Hur gud försöker ränsar bort dumma individer..

Har ni funderat över hur vissa person har lyckats överleva mot alla odds?  Som en bekant till mig körde kanske in i skogen 80-100 km/h och han fick inte en skråma, men bilen var förstörd...


Och vi alla har vi en vän/vänner som gör idiotiska saker, som alltid klarar sig, men jag förstår inte varför? För vi ser bland djur att det är de bättre som får fortsätta leva medan de andra försvinner..

























Men jag säger inte att alla måste avlivas eller att det är fel men jag är rädd vart det här är påväg.. (Har någon sett idiotrepubliken ? Då förstår ni vad jag menar..)
Men en sak tycker jag att är fel, varför ska alla ha lika villkor? Alla har samma krav på sig.. Om alla inte har samma förutsättningar att utvecklas så skulle man behöva gå ner på deras nivå!


Men vad kan vi göra för att utvecklas? Ni kan pröva att fylla ett badkar med vatten och andas under vatten, så småningom kommer ni att få gälar ( Efter ett par tusen år jaa, kanske..) eller så kan ni börja stångas, och hoppas att du kan utveckla horn.. (en genväg är du + ko/tjur + bom tjika tjika bombom = en minotaur..)



Så ska vi intala oss, att vi kan "evolvera" eller låta naturen ha sin gång?..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar