lördag 7 december 2013

Mammutar och papputar..

Jag tänkte lite på mammutar idag under julstädningen som jag har hållit på med.. (hostar fortfarande damtussar till höger och vänster..)
Varför ska det heta just mammutar? Om en elefant heter elefant, men varför heter då håriga elefanter mammutar?  Då man använder ordet mammut så börjar jag tänka på en mamma, varför kan det inte heta papput istället? Varför ska kvinnorna få hela kakan?
Så från och med idag kallar vi mammutar till papputar för en kar är ofta stor och hårig (om man inte är från stan, då är man len som en barnrumpa), så jag tycker att den beskrivningen passar bättre på män..
En stor och präktig papput!
Undrar om jag kan hitta papput delar här i Purmoskogarna? tänk om jag skulle hitta en livslevande PAPPUT!!

2 kommentarer:

  1. haha! detta förgyllde min dag! *papputar* haha :'D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, det är väldigt roligt att du gillade det! ;)

      Radera