onsdag 18 december 2013

Kanske tomten ska börja använda kameler istället?

Hallååja! Har ni någon julfeelis? För det värkar som att jag har tappat bort min.. Tar nog bort all julfeelis att bo här i Vasa...
Jag hör ingen julmusik, ingen julmust men istället dricker jag liter vist med glögg!
Men det jag saknar mest för tillfället är gemenskapen som brukar finnas nu under julen, men den är som bortblåst..
Och vart är all snö?? Jag tycker ialla fall att det borde finnas snö under julen... De har till och med mera snö i Egypten!









Om de har så mycket snö i Egypten, att de kan göra snögubbar och kasta snöbollar vill jag ha så mycket snö här i Finland också!






Måste säga att snö klär pyramiderna väldigt bra! Det ser riktigt snyggt ut! Tänk om vi skulle flytta tomten från Korvatunturi till pyramiderna? Det skulle vara smått charmerande!




Skulle det inte vara smått gulligt om tomten kom på en kamel istället för renar??  Men jag vet inte om kameler kan flyga? Och jag har inte hört nån kamel med röd nos/mule...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar