måndag 23 december 2013

Julkalender, Lucka 23, Hur man får tillbaka den jävla snön!

Är det bara jag som tittar ut nu och suckar? Och tänker vart fan är all snö? Man vill ha snö under julafton men annars är det lite överskattat!
Men hur ska vi få en vit jul? Jo det ska jag berätta!
Först och främst ska du köra till närmaste butik och köp allt mjöl, ris och allt annat vitt som du kan hitta! Eller mammas rena vita lakan kan duga! Sen sprider du ut allt runtomkring dig och skapar ett vitt snö landskap åt dig! Men OBS! Undvik att hälla salt i blomsterrabatterna! För om du gör det kommer någon att vilja hänga dig.. ( hejhej mam! )










<- sådär kommer det att se ut när du har skaffat tillräckligt! Om det inte gör det måste du skaffa mera!

En annan sak du kan göra är att importera snö! Nu menar ja inte att du ska frosta ur din frysbox. (men det skulle kunna vara värt ett försök?) Jag har iakttagit att det finns stora snö högar utanför varje ishall! Så ser ni kopplingen? Man hämtar äkta snö från högarna utanför ishallar och sen sprider du ut den runt din gård! Det blir lite jobb men det är värt det!

4 kommentarer:

  1. He e ju snö på backa rej, å snöar fö fullt :) I jeppis iaf! Men he ju på plus så he lär int lämn :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. He jobbiga i denhär situationen är att direkt tå jag publicera dehär inläggi så börjae snö.. moder natur är emot mig...

      Radera
  2. Tur att du vet att man inte ska salta i rabatten, men du får hålla dej till dina egna lakan....mina rör du inte!

    SvaraRadera