onsdag 18 december 2013

Julkalender, Lucka 18, Hur man hanterar jobbiga personer/chefer!

Har ni haft känslan av att ni är omringade av idioter?
Jag har den känslan ialla fall.. (hejhej alla mina vänner!!!)
Och hur ska man då ta hand om dem så de inte blir sårade?
Mitt första tips är att om ni är t.ex. ute och äter, och du skulle inte orka med en av personerna mycket längre (och han måste vara lite dum)
så ska du säga: Usch vilken ful fläck du har på tröjan, strax under hakan.. Det måste inte vara någon fläck där, men personen i fråga kommer att bege sig till toaletterna och spegla sig de kommande minuterna, och är för generad att komma tillbaka om han inte hittar fläcken. Man vill ju inte bli dum förklarad... Om personen är smart kan du bara skvätta lite sås på dem.. ;)




Mitt andra tips är att knuffa ner dem från en klippa.. De överlever! Ni har väl sett på film att de dumma personerna klarar sig alltid, om nån dör så är det någon smart typ..
Eller om man vill vara mer "diskret", kan man peka på en person och säga: hen spanar in dig! (orkar inte skriva han/hon.. men nu skrev jag det endå>_>..) så försöker de få ögonkontakt den inkommande timmen, om du är riktigt skicklig ska du få dem att titta i en spegel! De kommer tycka om sällskapet!

Om du har en jobbig chef kan du klä dig lite utmanande, och posera framför honom, endera får du löneförhöjning eller så lämnar han dig ifred.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar