söndag 15 december 2013

Julkalender, Lucka 15, Hur man undviker faror..

Som ni säkert har märkt nu på senaste tiden har det blåst lite hårdare, och små stormat.. Så jag tänkte ge er tips hur man överlever i en nöd situation! T.ex. Strömmen kan vara bort (ingen fb = jorden går under..), annat problem kan vara att det kommer snö! Tänk om man måste gå ut och se snö!.. (okej det är acceptabelt runt jul!)

Men min säkraste tips är att gömma sig under en filt i sängen (ett täcke är också acceptabelt!) men som alla vet är man helt säker om man befinner sig i sin egen säng under täcket!



Men man har inte tillgång till en säng så vad ska man göra då? Joo de ska jag berätta för dig! Du ska ha en förälder nära till hands, om du blir jagad av en flock vargar, och du har din mor i närheten, då behöver du inte vara orolig! Hon behöver bara se vargarna i ögonen och de springer med svansen mellan benen bort från er!

Mitt sista tips är att ha en tegelsten med er! Fråga inte varför, det är bara så! Om det är oroligt runtomkring dig så är det skönt att veta denhär tegelstenen kommer aldrig överge mig (tappa inte bort den!) och om det behövs är den bra att slå med, och en pålitlig vän då det skärvar till!


Som ni ser så finns det olika modeller!
Så välj efter ert behag!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar