lördag 14 december 2013

Julkalender, Lucka 14, Besvärliga rumskamrater..

Somliga av er kan vara i en riktigt besvärlig situation.. En situation där inget hjälper.. Och livet känns meningslöst..
Jag menar självklart ni som studerar, och kommer flytta ihop med någon..
För man märker så småningom att man har stora menings skiljaktigheter, och stora problem att komma överens!
Så dagens tips och trix kommer att handla om  hur man handskas med besvärliga rums kamrater!

Här är ett roligt knep, som jag gapskrattar åt! Om du har hotat din rumskompis upprepade gånger utan resultat så tror jag att han börjar lyda efter detta, eller så blir han smått upprörd ;)

Tips ett är:

Tips två är enkelt men effektivt, du byter ut låset i dörren (om du inte kan så är ett alternativ att du slår sönder dörren med en yxa, och sen köper du en helt ny dörr med ett helt annat lås!

Tips tre är mera diplomatiskt:

Ni kommer överens om hur ni ska dela upp sysslorna, och ser till att båda måste anstränga sig lika mycket, så det inte uppstår gräl för att den andra slipper enklare undan, man kan också byta uppgifter efter en tid..







Mitt sista alternativ är ganska simpelt..

Bo helt ensam, då är det upp till dig själv hur du vill ha det!
Men en bisak är att du är helt ensam, ingen att tala skit med, du har inga vänner och det kommer sluta med att du dör helt ensam utan vänner och med två katter som biter dig i örat..


Haha, njaa man kan alltid bjuda hem vänner, om inte annat köper man popcorn och ser serier och blir fet..
Funkar prima för mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar