fredag 13 december 2013

Julkalender, Lucka 13, Hantera tandläkar skräck!

Nästan alla avskyr tandläkaren, redan då de tänker på tandläkaren får de rysningar i hela kroppen..
Men.. Det finns ett par masochister (njuter av smärta) bland oss som njuter av tandläkaren.. Gud hjälp mig!
Jag måste bara säga att jag har tandläkarskräck! Och en ganska svår sådan, men hur ska man förbereda sig inför ett besök?

Första tipset är: Skriv dit testamente, du vet att dina anhöriga vet din sista önskan om allt inte går väl idag och det skänker din själ frid.. (för en stund, enda tills borrarna kommer..)
Andra tipset är att be om narkos/morfin piller så du får drömma dig bort till en vackrare plats en helvetets portar.. (JAG ÄLSKAR TANDLÄKAREN VERKLIGEN!)


Om det är en tand längst fram i munnen (en av framtänderna) kan du ta ett stämjärn och en hammare och gör det själv (eller en kompis) för du kommer ändå inte behöva dendär tanden ändå, så ta bort den!
Mitt sista tips är att du snor mormors (eller någon annan rynkig persons löständer..) löständer och sätter dem inne i din mun, ovanför dina egna tänder! Så kommer tandläkaren att borra i hennes istället för dina egna! ;)
Om du har ett hål som värker kan du använda silvertejp! Det fixar allt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar