onsdag 11 december 2013

Julkalender, Lucka 11, Hantera pinsamma situationer!

Har du någon gång hamnat i en pinsam situation där du bara har velat sjuka ner i marken? Och känslan av att alla stirrar på en och tänker vafan håller han riktigt på med?
Jag är i en sån situation dagligen, så jag kan hjälpa er på traven!

Tips nummer ett:
Sjunk ner underjorden, om du står så sätter/ligger du ned.. Sedan stänger du ögonen, tar ett par djupa andetag, och sen ska du börja känna hur du sjunker ner i golvet. Om du misslyckas med att sjunka ner i golvet kan du göra som jag sa men ligg kvar och öppnar inte ögonen förrän det känns bättre, kanske när alla andra har gått hem?

Tips nummer två:
Du kan alltid skämta bort situationen, t.ex. (om du är snygg, om inte kanske du får klagomål..) om byxorna spricker när du böjer dig kan du alltid dra ner  lite och säga vill du se lite mer? Och småflörta med din omgivning! Annars kan du alltid dra nått dåligt skämt som t.ex. Oj vad bra med luftkonditionering!!


Mitt sista tips är att du ska börja skratta/gråta okontrollerat, och helst ska du börja springa runt och leka galen, då tycker omgivningen bara: ahaaa han/hon är galen, inget vi kan göra åt saken.. Hoppas hon får hjälp med sitt problem!


Så hoppas att ni får nytta av mina tips! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar