tisdag 17 december 2013

Fördomar mot vem som är dåliga föräldrar, eller fakta sanning?

Har ni någon gång gått på stan och tänkt: Hur fan kan de där två kunna ha barn?
Och sedan ge sin bedömning utav vad de har påsig, eller om det är två av samma kön?

Men då ställer jag mig den frågan: Är det inte vi som är dåliga föräldrar om vi inför våra barn anklagar andra föräldrar att de gör fel.. Lär sig inte barnet då att det är fel att vara homosexuell? Lär sig inte barnet att alla som lyssnar på heavy musik är dåliga förebilder?

Jag säger inte att det finns undantag, att det finns riktiga rötägg som inte borde få ha barn.. Men det jag vill att ni ska tänka på är att vi inte ska anklaga dem innan vi vet allt om dem, det kan finnas rykten om dem som inte stämmer, eller att en religiös person gjorde nått fruktansvärt mot sina barn som sedan får oss att dra resten under samma kam..

Så tänk på det nästa gång..

P.S Jag kan säga att jag har INGA barn som jag vet om, så det är inte jag eller någon i min umgänges krets som har blivit drabbad, bara smått irriterande att höra gamla famon och momon (farmor/fammona och mormor/mommona) som talar skit..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar