tisdag 17 december 2013

Dåliga översättningar - mördare och förbjud mot att göra djur...

Har ni nångång skrivit en text, och sedan tänkt, dethär är den värsta smörja jag har nångång skrivit. Och ni kan inte ens tänka er att läsa igenom det för ni skulle börja gråta?

Jag är i ett sådant tillfälle nu... Har tillbringat största delen av dagen att skriva ett inlämningsarbete men nu då jag närmar mig slutet (jag ska inte dö...) börjar jag tänka, hur fan ska jag kunna läsa igenom dethär??
Okej! Jag ska försöka att inte göra djur!

Men ialla fall har jag märkt då man läser olika texter att slarvfel, eller bara av en ren slump blir det väldigt roligt sammanhang!
Och samma sak är översättningar! Jag har ett exempel på översättningar från finska till svenska på min telefon men är för lat att fixa den till datorn.. Man kan inte få allt här i världen..






Men jag tycker ialla fall om man tar sig an besväret att göra en skylt, kolla stavningen först!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar