måndag 10 februari 2014

Meningen med livet!

Alla här i världen funderar vad är egentligen meningen med livet?
Vissa tycker att de ska ha en passionerad partner som uppfyller alla deras drömmar och att de får sitt drömyrke som är välbetalt. Inte nog med det! De vill bilda familj skaffa barn, ett stort hus och främst av allt att inte behöva oroa sig för framtiden..
Men andra vill att det ska vara mycket fart i sitt liv, mycket resande, hitta på rackartyg, helt enkelt de vill inte ha ett tråkigt liv, varje dag ska helst skilja sig från den andra, rädd att hamna i rutiner..
Men då finns det personer som planerar allt till punkt och pricka, och rädda för förändringar..

Men alla personer strävar efter olika mål här i livet, och försöker komma på vad är egentligen meningen med livet?  Svaret är inte enkelt, det beror helt enkelt vem du frågar, och vad personen i fråga är påverkad av.(droger, alkohol, kultur, religion, kamratkrets och etc..)
Men jag ska citera en gammal lärare: Meningen med livet är: Att äta, föröka sig och slutligen att dö, allt däremellan är saker vi har lagt till för att laga livet meningsfullt..
Det låter lite hemskt, men tänk efter.. Det är faktiskt logiskt, de tre sakerna är tre grund begrepp som innesluter både mänskor och djur. Så då folk säger att meningen med livet är att bli framgångsrik, att bli ihågkommen .. är bara bullshit!

Meningen med livet är att ha sex.



8 kommentarer:

  1. Nu när e närmar sej vändagen, a.ka alla <3 dag tycker jag att du sku kunna laga ett inlägg vad man kan köp åt sin pojkvän till vändagsgåva, eventuellt också till flickvännen om du har manliga läsare.
    Tack för att du alltid piggar upp med roliga inlägg! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, det kan jag göra! :)

      Tack för att du gillar det jag skriver! Det värmer! :)

      Radera
  2. Jag känner mig väldigt förorättad av din inställning till livet. Meningen med livet är för fan inte sex. Meningen med livet är bra sex. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Okej, jag ger mig.. Du har helt rätt! ;)

      Radera
  3. Låter faktiskt vettigt, håller med :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fint att vi kommer överens!

      Radera