onsdag 20 november 2013

Könsdiskriminering

Har ni märkt att vi anklagar varandra i samhället (som mellan man och kvinna)kvinnor anser sig bättre för att de föder barn (de säger att de har all rätt i värden att vara bättre en män pga att de föder barn) och kan göra flera saker samtidigt men då säger männen att de är bättre för de GÖR barnen, och har en bättre kroppsbyggnad som är gjort för kroppsarbete och gör en sak i taget ordentligt en som kvinnor som gör flera saker på samma gång som kan lämna halvfärdiga.

Okej, det där var en flummig redogörelse, ni vet bäst själv, ni vet vad ni har blivit utsatta för!
Men nu har jag en enkel lösning till ert/vårt problem, vi ska se till att könsdiskrimineringen försvinner för gott!
Mänskan ska bli Hermafrodit!( En mänska har båda könen, och varje individ ska kunna bli gravid!)
Det skulle jämna ut klyftorna mellan våra kön, båda skulle ha samma motgångar, men skulle det bli jämställt?

Svaret är: Ingen vet säkert för andra faktorer spelar in, e.x. religion, pengar och politik..

Men tänk på det, hur skulle vårt samhälle se ut om alla hade samma förutsättningar, inga köns skiljaktigheter, alla skulle vara så kallade "hybrider", men då ställer jag er frågan skulle det lösa problemet?


Men det som skulle skrämma mig mest av allt är denna kombination..
+



                                                                            =?



2 kommentarer:

  1. haahahaahah Deas!! Åååh va jag gillar din blogg! Keep up bro! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag ska göra mitt bästa! (eller värsta?) ;p

      Radera