tisdag 19 november 2013

Bekännelser från ett hjärta..

Har ni någon gång gått runt i egna tankar? Eller att du har blivit så nervös att din handlings förmåga har helt slutat fungera? Ialla fall för mig har det hänt ett par gånger och jag kan säga att min omgivning har fått ett gott skratt när det har hänt..
Ialla fall min första bekännelse är att en kväll gick jag och två andra av mina vänner (otroligt så har jag ett par vänner) till vår lägenhet från staden (nattliga utflykter ;) ) vi talade med varandra  och sen drog jag fram min mobil i mörkret och skulle kolla snabbt facebook.. Jag blev totalt slukad av ljusskenet av min mobil men fortsatte att gå rakt fram, och pratade på samma gång, och sen plötsligt DOING jag gick rakt in i en stop skylt... >_>



Men nu ska jag briljera med en alldeles färsk bekännelse, alla som känner mig vet att jag och finska språket inte klickar.. Men ialla fall idag sökte jag efter en ny lägenhet och jag hittade en ny lägenhet som verkade smått mysig, 1,5km till skolan, så det var inom cykel avstånd så det var nästan ett kap (men det visade sig sedan att det var 4km till centrum >_>).
Men sist och slutligen då min rumskamrat hade övertygat att jag klarar av att ringa själv finska (ni ser vart dethär leder??) men jag samlade mod och ringde dit, det gick perfekt i början ialla fall, fick förklarat att jag önskade hyra en lägenhet, och sa sedan började hon prata för snabbt, jag uppfattade typ att hon ville veta var den var, vilken adress, och jag tog första bästa adress som jag såg på sidan ( var upprymd och nervös, enkelt att göra misstag) men hon tyckte att allt var ok, tills hon märkte att jag hade sagt fel adress, jag hade sagt att jag ville hyra deras kontor..
I all brådska hade jag sagt adressen till deras kontor, inte till adressen där lägenheten var, men som tur var min rumskamrat i närheten och tog över samtalet och sa på finska: Som du säkert hört är denhär killen inte så bra på finska, och hon instämde och skrattade..

Har ni någon bekännelse som ni vill dela med er av?

5 kommentarer:

  1. Haha :D du vågar ju iaf tala finska o SÅ dålig e du int ;)

    SvaraRadera
  2. Deas om du klara åv ti sej på finsk/gö de så förstådd att ho fatta du vila hyr en lägenhet e du ju nu int ruku xD herregud

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jamen, jag vila hyr tejras kontor >_> haha jag kan ialla fall naliiiti >_> du eju no 100 gang bäter sjölv!

      Radera